TÆNK: ”Museumsbesøg er en billig familieudflugt”

I det senest nummer af Forbrugerrådet Tænks blad sætter en artikel fokus på, hvor lidt det koster for en familie på to voksne og to børn at tage på museum.

Her kan man bl.a. læse at:

”Sammenlignet med en tur i zoologisk have eller en dag i en forlystelsespark koster det en hel del mindre at tage familien med på de største danske museer.”

Artiklen nævner endvidere, at Københavns Museum (herunder Arkæologisk Værksted), Thorvaldsens Museum og Nikolaj Kunsthal har gratis adgang om onsdagen. Vi kan så tilføje, at det faktisk også er ret billigt at besøge disse tre udstillingssteder resten af ugens dage: Kun 180 kr. koster det familien på to voksne og to børn eller unge under 18 år at besøge ikke bare et men alle tre steder – det skal bare ske inden for 48 timer.

Se her, hvad der sker i efterårsferien på Københavns Museum: Efterårsferie på Københavns Museum